• Elmar Bonke van Fresh Toast spreekt over Hyperpersonalisatie

“One Size does not fit all” in Hyperpersonalisatie

One Size does not fit all. Dit is de slogan die bij Fresh Toast centraal staat, aldus Elmar Bonke, co-owner. “Big data, machine learning, artifical intelligence en algoritmes zijn dé termen van de afgelopen periode. Maar hoe kunnen we deze slimme technologieën in de markt met elkaar combineren om 1 op 1 je (potentiele) klanten te bereiken?” Elmar Bonke geeft tips tijdens het DeMeter event over hyperpersonalisatie op 27 september.

Stel je even voor: je naam, bedrijf waar je werkt en jouw functie?
Elmar Bonke, 30 jaar, Managing Director/Co-owner van Fresh Toast. Al vanaf mijn jeugd heb ik passie voor sport, maar ook en vooral voor technologie, data en alles wat met internet en marketing te maken heeft. En ik geloof dat deze elementen de basis vormen voor een gelukkig leven en een mooie toekomst.

Als persoon ben ik ambitieus, resultaatgericht, eerlijk, blij en energiek en voor mij staan de mensen met en voor wie ik leef en werk altijd centraal. Deze kernwaarden zijn mij met de paplepel ingegoten door mijn ouders en vervolgens ben ik verder gevormd tijdens de dertien jaren die ik werkzaam ben geweest bij 2Contact. Mijn passie, opgedane kennis, ervaring en mijn persoonlijkheid komen volledig tot zijn recht bij Fresh Toast dat ik in september 2015 ben gestart onder de vleugels van de 2Contact Holding.

Demeter bijeenkomst over hyperpersonalisatie

Wij tonen onze klanten de echte waarde van programmatic advertising. Door de beste technologieën in de markt slim met elkaar te combineren (van attributie tot creatie), koppelen we data aan elk resultaat (ongeacht het kanaal of de doelstelling) en realiseren we customer journey inzichten en reporting.

Je gaat binnenkort bij DeMeter een presentatie houden op de thema avond Hyperpersonalisatie. Wat ga je de luisteraars bijbrengen?
Big data, machine learning, artifical intelligence en algoritmes zijn DE termen van de afgelopen periode. Maar waar staan we nu echt? En nog veel belangrijker, hoe kunnen we deze slimme technologieën in de markt met elkaar combineren om 1 op 1 je (potentiele) klanten te bereiken.

Hoe zetten jullie zelf Hyperpersonalisatie in?
“One size does not fit all”. Dit is de slogan die wij centraal zetten in onze dienstverlening maar waar wij onze klanten ook telkens van bewust maken. Maatwerk qua technologie inrichting is belangrijk om vanuit jouw eigen infrastructuur optimaal resultaat te behalen en maatwerk is belangrijk in de benadering en communicatie naar je klant. Er bestaan geen technologieën waar je 1 euro ingooit en waar 500 euro uitkomt. Juist maatwerk zorgt voor resultaat. Op deze manier zetten wij hyperpersonalisatie in voor onze klanten:
1. Technologie infastructuur op maat
2. Communicatie / creatie op maat
3. Om zodoende elke klant, op het juiste moment, met de juiste boodschap te kunnen benaderen

Is Hyperpersonalisatie een hype of een must? Waarom vind je dat?
De term vind ik persoonlijk een hype, de meerwaarde die het je kan brengen een must. De uitdaging van elke marketeer of ondernemer zou namelijk moeten zijn om je klant zo persoonlijk mogelijk, volledig gericht op zijn/haar behoefte, te benaderen. Dit vergroot niet alleen de kans op nieuwe klanten maar zorgt er ook voor dat je huidige klanten een betere band met jouw merk opbouwen. Dit is niet iets van deze tijd, op dit moment zijn echter wel de tools beschikbaar om dit daadwerkelijk sneller te realiseren. Daar moeten we met zijn allen gebruik van gaan maken!

Heb je nog tips hoe je dit (gemakkelijk) zelf kunt aanpakken?
De belangrijkste tip die ik heb, denk niet te moeilijk / ingewikkeld. Maak gebruik van de data die je nu al hebt en ga juist terug naar de oude marketing gedachte. Met welke boodschap, kan ik deze persoon, op het juiste moment benaderen? De technologieën zijn hulpmiddelen maar de communicatie moet echt vanuit het merk komen.

Meer leren over hyperpersonalisatie voor jouw bedrijf?
Gebruik jij het ook al, Hyperpersonalisatie? 10 jaar geleden kwam je er misschien mee weg om alleen maar de naam te gebruiken om je mailing te personaliseren. Tegenwoordig verwacht je klant veel meer! Hoe doen je collega’s dit in de harde praktijk? Eén waarin doelen gehaald moeten worden, er geen mega budgetten zijn, het management met een heel scherp oog meekijkt én je klant het niet meer pikt om dood gebannerd te worden.

 

Meld je aan voor ‘Hyperpersonalisatie en Profielen’ op 27 september en verdien 2 PE-punten.

 

 

2016-10-21T07:47:41+00:00 8 september 2016|Nieuws|

About the Author:

Marlous Spaven is Partner & Account Director bij TIM dialogue marketing in Amsterdam, een activatie bureau gespecialiseerd in off- en online direct marketing. Ook is zij voorzitter van DeMeter, de branche-organisatie voor de dialoog marketeer. Zij heeft een Master in design management van de Brunel University in Londen. Na haar studie werkte zij in Engeland als in-store communication manager bij Tesco en als Senior Accountmanager bij Vivid Brand Ltd. Voordat zij bij TIM begon was zij Format & Communication manager bij KPN. Marlous is resultaatgericht en denkt middelenvrij. Zij heeft een passie voor de inzet van slimme combinaties van middelen die de effecten versterken en voor opvallende creaties die reacties afdwingen en het merkbeeld ondersteunen.