• komkommertijd

Komkommertijd? Doe dit dan even!

Natuurlijk heeft niemand meer komkommertijd nu de economie weer zo lekker aantrekt. De hele dag ben je natuurlijk enorm druk en kom je, naast de werkzaamheden voor je klant, bijna nergens meer aan toe. Zie deze vakantie als je kans. Je klant gaat toch ook even weg? Geeft hij of zij je dan even wat tijd om wat achter de schermen werk te doen? Mooi!

Dit zijn mijn drie tips hoe je die kostbare komkommertijd kunt opvullen met mooie acties waar je weer maanden vruchten van kunt plukken:

1. Ga experimenteren met Google Posts

Het is een nieuwe functie van Google die je helpt om jouw bedrijf goed in beeld te brengen als men op jou (of je zoektermen) zoekt. Marijn ten Bulte van Adwise Internetmarketing legt stapsgewijs uit hoe je dit instelt. Nooit meer een excuus om foute gegevens of slechte content bij je bedrijf naar boven te laten komen.

2. Ga je eens inleven in je klant en zijn klantreis

Natuurlijk heb je het hele jaar allerlei feedback verzameld van klanten en nooit tijd gehad om het structureel te verbeteren. Ga die mailtjes eens na of leef je samen met je collega’s eens in hoe je jullie service kunnen verbeteren. Of nog beter, ga eens om tafel met je klant (die ene die niet op vakantie is) en vraag het hem eens. Maak dan een mooi klantreis-document van alle stappen die je klant doorloopt. En kijk eens naar je gewenste proces, want klantreizen maken is een middel en geen doel op zich, het gaat natuurlijk om het verbeteren van jullie proces.

 

3. Ga een contentkalender maken voor je eigen promotie

Je hoeft echt niet iedere dag zes keer een social media post te doen van je bedrijf; misschien past dat bij jullie, waarschijnlijk niet. Maar ga eens goed na wat jouw lezers zouden willen weten. Wie jouw lezers zijn. Wat jij wilt zenden. En of het niet leuk is af en toe een gekke actie te doen of juist iets heel persoonlijks. Zeker in deze komkommertijd mag je wel even opvallen 🙂

Veel succes met deze mooie acties.

Ik ben benieuwd of het voor je werkt!

2017-07-12T08:58:02+00:00 12 juli 2017|Actiemarketing, Blog|

About the Author:

Marlous Spaven is Trotse Eigenaar van TIM dialogue marketing uit Amsterdam, een activatie bureau gespecialiseerd in off- en online dialoog marketing. Ook is zij voorzitter van DeMeter, de branche-organisatie voor de dialoog marketeer. Zij heeft een Master in design management van de Brunel University in Londen. Na haar studie werkte zij in Engeland als in-store communication manager bij Tesco en als Senior Accountmanager bij Vivid Brand Ltd. Voordat zij bij TIM begon was zij Format & Communication manager bij KPN. Marlous is resultaatgericht en denkt middelenvrij. Zij heeft een passie voor de inzet van slimme combinaties van middelen die de effecten versterken en voor opvallende creaties die reacties afdwingen en het merkbeeld ondersteunen.