• kleur campagne

Welke kleur moet jouw campagne worden?

Heb jij er ook zo’n last van? Die discussies welke kleur een knop moet zijn op een website of voor een beeld in een campagne? Wist je dat je door de juiste kleur te kiezen verschil kunt maken in de emoties die je prospect heeft met je uitingen? In het plaatje hierboven zie je welke kleuren welke emoties afgeven. WordStream schreef een heel artikel over hoe je de juiste kleur kiest bij wat je wilt communiceren.

Zoek een kleur die bij je merk past

Ze geven er ook mooie voorbeelden bij. Eén ervan is Active Adventures uit Nieuw Zeeland. Deze site met mooie foto en groene knoppen, wil met zijn groene kleur natuur, vrede en gezondheid uitstralen. En de oranje knop rechtsboven? Hiermee willen ze (met de contrasterende kleur) je erop wijzen wat hun meest dominante aanbod is. Maar wel door een vriendelijke en vrolijke kleur te gebruiken.

Wit is ook een keuze

wit is ook een kleur

Wees voorzichtig met kleur! Gun je lezer de rust die je met mooie foto’s én met wit kunt bereiken. De ergste pagina’s zijn pagina’s waar je zo veel op ziet dat je helemaal niet meer weet waar je naar moet kijken. Bovenstaand template zorgt ervoor dat je naar het product kijkt en naar de knop. En dat is nou net waar je de klant wilt hebben. Bedenk dus altijd de doelstelling van je uiting en ga dan pas aan de slag met design en kleurgebruik.

Ook in je DM is kleur belangrijk

kleurrijke kleuren envelop

Op het moment is er een trend om je DM-envelop zo simpel mogelijk te houden. Met het idee dat men ‘niet doorheeft’ dat jij hem aanschrijft. Toch zijn er ook nog bedrijven die enorme leuke uitingen maken. Ja, je klant heeft door dat je ze iets wilt vertellen of vragen. Maar als je je doelgroep goed hebt geselecteerd en je geeft op de envelop de juiste boodschap, dan is dat toch helemaal niet erg?

2017-05-05T09:07:12+00:00 5 mei 2017|Actiemarketing, Blog|

About the Author:

Marlous Spaven is Partner & Account Director bij TIM dialogue marketing in Amsterdam, een activatie bureau gespecialiseerd in off- en online direct marketing. Ook is zij voorzitter van DeMeter, de branche-organisatie voor de dialoog marketeer. Zij heeft een Master in design management van de Brunel University in Londen. Na haar studie werkte zij in Engeland als in-store communication manager bij Tesco en als Senior Accountmanager bij Vivid Brand Ltd. Voordat zij bij TIM begon was zij Format & Communication manager bij KPN. Marlous is resultaatgericht en denkt middelenvrij. Zij heeft een passie voor de inzet van slimme combinaties van middelen die de effecten versterken en voor opvallende creaties die reacties afdwingen en het merkbeeld ondersteunen.