• E-mailmarketeer van het jaar verkiezing door de DDMA

De e-mailmarketeer is achterhaald!

E-mailmarketeer van het jaar? Ben ik nou de enige die zich erover verbaas dat de markt hier nog steeds warm van wordt? Alleen een e-mail versturen is toch zo enorm achterhaald, wie doet dat nog? En waar moet zo’n e-mailmarketeer dan aan voldoen om echt goed te zijn? Op de site wordt dit uitgelegd als ‘hij of zij moet een bijzondere prestatie hebben geleverd op het gebied van e-mail. Hij of zij moet lef, creativiteit en onderscheidend vermogen hebben.’ Volgens mij moet hij of zij gewoon fantastische conversies behalen en klanten een super beleving bieden. Of zie jij dat anders?

De jury wil ook meer zien dan alleen e-mail

Frans Reichardt geeft in het stuk van de DDMA aan dat het eigenlijk ook meer moet zijn dan alleen maar e-mail. Hij zegt “Steeds meer organisaties stellen de klant centraal en zijn steeds beter in staat in te spelen op de customer journey. Dat zien we ook in e-mailmarketing. Dankzij technologie en slim gebruik van data volgen de ontwikkelingen in ons vakgebied elkaar snel op, bijvoorbeeld op het gebied van dynamische content. Ik ben benieuwd of we dat dit jaar in de inzendingen ook weer terugzien.”

Of is e-mail op zichzelf genoeg?

De vraag die bij mij blijft hangen is of er echt mensen zijn die vinden dat e-mail genoeg is in een klantreis of campagne. Natuurlijk is het een mooi middel, maar dat is direct mail of social media ook. Moeten we daar dan ook de man of vrouw van het jaar voor uitroepen? Het is in ieder geval vast een leuk feestje waar we dezelfde mooie mensen tegen zullen komen. En misschien, heel misschien vinden we nog wel iemand die mij kan uitleggen waarom e-mailmarketing een vrijstaande identiteit zou moeten zijn. Ga je er ook heen?

 

2017-03-17T16:56:08+00:00 17 maart 2017|Actiemarketing, Blog|

About the Author:

Marlous Spaven is Partner & Account Director bij TIM dialogue marketing in Amsterdam, een activatie bureau gespecialiseerd in off- en online direct marketing. Ook is zij voorzitter van DeMeter, de branche-organisatie voor de dialoog marketeer. Zij heeft een Master in design management van de Brunel University in Londen. Na haar studie werkte zij in Engeland als in-store communication manager bij Tesco en als Senior Accountmanager bij Vivid Brand Ltd. Voordat zij bij TIM begon was zij Format & Communication manager bij KPN. Marlous is resultaatgericht en denkt middelenvrij. Zij heeft een passie voor de inzet van slimme combinaties van middelen die de effecten versterken en voor opvallende creaties die reacties afdwingen en het merkbeeld ondersteunen.