• consument beïnvloedt

Hoe je de consument beïnvloedt om jouw site te bezoeken

Klanten kopen steeds meer online. Vooral nu er ook offline retailers omvallen weet de klant steeds vaker online winkels te vinden. Onderzoek toont aan dat dit in één jaar met 17,2 procent is toegenomen!  Maar hoe pik je hier dan je graantje van mee? Hoe zorg je ervoor dat je écht de consument beïnvloedt?

Wordt online goed gevonden

Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat je online goed gevonden wordt. Om dit te realiseren moet je content genereren waar jouw klanten op zoeken. Waarmee je dus je consument beïnvloedt. Ook adverteren met deze termen scheelt heel veel. Je komt namelijk zo veel hoger in de zoekresultaten.

Breng je klantreis in kaart

Ten tweede is het belangrijk dat je de customer journey goed uitwerkt. Welke ‘reis’ legt jouw potentiële klant af? Welke communicaties ziet hij of zij en hoe zorg je ervoor dat ze prikkelend genoeg zijn om bij jou te komen shoppen? Hoe zorg je ervoor dat het goed genoeg is zodat het de consument beïnvloedt? En komt hij ook offline met je in aanraking? Hoe maak je hier één verhaal van? één gevoel?

Ga lekker aan de slag met veel post-its en ga per doelgroep eens goed nadenken hoe bij jullie de klantreis nu is en hoe je deze kunt verbeteren. Begin met het eerste contact. Misschien gaat zijn wasmachine kapot en is dat je startpunt omdat hij jouw reparatiedienst nodig heeft. Denk in klanttaal en zorg ervoor dat je eigenlijk de klant zichzelf laat beïnvloeden.

Maar misschien is een tijdelijk campagne verstandig, zeker als er nu iets is om bij aan te haken. Zoals de herfst die begint. Ga dan maar vast je bladblazer campagne bouwen. Of misschien gaat het wel puur om je huidige communicatie-uitingen zo goed mogelijk op elkaar laten aansluiten. Denk goed na over waar jouw consument zich nu bevindt en beïnvloedt hem daar. Je beïnvloedt namelijk je klant pas als hij zich echt bij jou goed voelt, in zijn klantreis.

 

2016-09-19T16:16:46+00:00 19 september 2016|Actiemarketing, Blog|

About the Author:

Marlous Spaven is Partner & Account Director bij TIM dialogue marketing in Amsterdam, een activatie bureau gespecialiseerd in off- en online direct marketing. Ook is zij voorzitter van DeMeter, de branche-organisatie voor de dialoog marketeer. Zij heeft een Master in design management van de Brunel University in Londen. Na haar studie werkte zij in Engeland als in-store communication manager bij Tesco en als Senior Accountmanager bij Vivid Brand Ltd. Voordat zij bij TIM begon was zij Format & Communication manager bij KPN. Marlous is resultaatgericht en denkt middelenvrij. Zij heeft een passie voor de inzet van slimme combinaties van middelen die de effecten versterken en voor opvallende creaties die reacties afdwingen en het merkbeeld ondersteunen.